Pages

Wednesday, July 13, 2011

Tambah sos dan air dia..

hu..hu.. tajuk macam selebet je kan... saja eja kan dalam bunyik ejaan Melayu.. nak menguji apa yang korang pikir masa baca.. korang je tau apa yang korang pikir sendiri.. so..ko pikirla sendiri..
aku maksudkan "tambah source dan idea"....


hmmm... business is about so many things.. one of the thing is; taking high self initiative... kalo dah buat business ni.. most of the time semua kita kena pikirkan sendiri dan ambik action.. takde orang nak bagitau apa nak buat.. kena pikir.. kena kuat dan buat.. yang part buat tu bukan bermakna buat sendiri.. kalau ada man power kena la delegate supaya orang lain buat apa yang ko pikirkan.. kalo takde haa.. ko buat la sendiri atas initiative sendiri.. kalo bab nak apa yang nak dibuat kita tak tak tau... hmmm.. masalah... bab ni bukan aku nak mengatakan pasal orang lain tapi aku sendiri.. kadang-kadang kita terbuntu apa yang nak dibuat.. kalo ada masalah kat mana nak betulkan dan sebagainya..
SOURCE

skang aku tengah cuba menambahkan portfolio business experiment yang dah kategory boleh buat duit.. mana-mana yang dah boleh buat duit tu.. multiplykan dia dengan cara yang sama atau cara yang lebih baik.. contohnya.. aku bukak butik handbag, after a while business tu making money.. apa yang aku perlu buat next ialah kumpul balik modal cara macamana aku bukak butik handbag aku bukak la cawangan baru.. base pada apa yang aku dah belajar masa bukak butik yang pertama tu aku identify masalah dan mana-mana ruang yang aku boleh perbaiki untuk butik yang berikutnya...

secara ceritanya macam tulah nak kembangkan business atau sos of income aku... tapi along the process tu akan ada benda-benda baru yang boleh kita pelajari.. jadi learning is a lifetime process..
IDEA

itu bab sos (source) bab idea.. hmmm.. try cari banyak-banyak idea... then tulis ke dalam buku idea.. kalau tak tulis kita lupa nanti.. especially aku ni memang pelupa orangnya.. tapi no akaun bank aku semua aku ingat tau... bila senang belek balik buku tu.. hmmm kalau pada masa tertentu kita boleh eksperimenkan kita cuba buat dan lihat hasil experimen business kita tu.. menjadik tak..

dah..dah.. tido..tido..

kroh..kroh..

0 comments:

Post a Comment