Pages

Monday, February 7, 2011

Beginner yang merangkak


Skang ni kalo cerita pasal rumah ramai yang mengeluh rasanya berkenaan arahan BNM mensyaratkan hanya 70% dibenarkan untuk pembiayaan rumah ke-tiga dan seterusnya..

Sekadar hiasan

Rumah buat pelaburan... bukan bermaksud aku ni banyak rumah.. tapi syarat tu aku rasa agak membataskan langkah aku selaku beginner untuk melibatkan diri dengan rancak dalam arena property ni.. aku yakin ramai kengkawan kita yang dah lama berkecimpung dalam permainan property sempat dapat kumpul banyak rumah dengan pembiayaan 90%.. rezeki diorang..

bukan tak boleh kalo nak main dengan funding 70%, cuma kalau kita buat investment modal yang diperlukan adalah lebih besar berbanding dengan funding 90%..

tapi kalau ada semangat, ada keinginan boleh je... carila jalan macamana pun kan..??

ni aku dok tengah tunggu properties dalam proses.. tak semuanya straight foward.. but hopefully semuanya ok dan berjalan lancar..
jalan nak senang ni bukannya senang, bukannya pasti, bukannya satu jalan, bukannya clear macam highway baru siap (dan tak jem).... tapi kalau ada usaha, hasilnya Insya'Allah berbuah..


-amin-

2 comments:

Jom2Lelong said...

ada usaha, insyaAllah.. jangan mudah putus asa k.. chaiyok chaiyok...

sesibu said...

Thank you tuan.. doa-doakan.. nanti boleh saya tumpang belajar..

Post a Comment