Pages

Sunday, February 27, 2011

Air, Paip Air dan Tangki Air....

mari kita bayangkan.. wang sebagai air.. aku rasa ramai je anggap duit ni macam air.. laju je duit keluar, macam air keluar dari paip...

oleh itu....


untuk mendapatkan banyak air kita perlukan tangki air dan kita alirkan air melalui paip ke dalam tangki itu... dari masa ke semasa air dalam tangki tu akan meningkat.. dan dalam masa yang sama kita pun ada menggunakan air untuk keperluan harian.. betull..?? takkan simpan aje tak gunakan langsung.. jadi gunakan secara berhemah supaya kita boleh menyimpan air..

bila air masuk dan air yang kita guna sama banyak, itu yang kita jadi tak menyimpan air.. masa nak pakai buat kenduri ke, masa kecemasan ke, masa cirit-birit ke, kan ke susah kalau tak ada air..

bila kita menyimpan air, dari masa ke semasa air tu akan bertambah, jadi kita ada bannyyaakk la jugak air untuk kegunaan masa depan.. tapi untuk mempercepatkan lagi air dalam tangki tu penuh kita kena dapatkan multiple sources of paip air.. jadi dengan menambah paip sumber air itu kadar simpanan air dalam tangki pun lebih cepat meningkat.. dan air pula kita gunakan pada kadar keperluan, kalau perlu keluarkan air pun seberapa boleh dengan tujuan untuk menambahkan bilangan paip air.. contohnya kita jual air tu untuk membeli paip baru, supaya simpanan air kita bertambah..


konsep air, paip air & tangki air ni aku aplikasikan dalam hal-hal pengurusan keewangan aku.


amacam..?? boleh terima ke konsep di atas..

-chau-

0 comments:

Post a Comment