Pages

Tuesday, May 11, 2010

Business dan idea



Kalau ikutkan sapa sapa pun pasti ada idea untuk buat business.. tapi yang membezakan bagus atau tidak idea kita tu, buruk atau canthekk idea kita tu ialah perlaksanaannya... kalau ikutkan idea aku dari dulu sampai sekarang berjela-jela, dan kala dilaksanakan semuanya maunya aku dah jadi juta-jutawan.. har..har..har.. tapi macam aku cakap tadi tula..

P.E.R.L.A.K.S.A.N.A.A.N
ataupun
I.M.P.L.E.M.E.N.T.A.T.I.O.N


idea bagus macamanapun.. hebat macamanapun.. orang paling kaya kat dunia bagi idea tu pun, kalau tak dilaksanakan serupa macam zero, kosong, telur ayam, yilek, takde ape-ape.. jadi samala kes macam aku ni.. hu..hu..hu.. idea banyak.. tapiyang terlaksana beberapa sahaja, kira bolela.. adela sedikit daripada idea dijalankan dan dieksperimenkan.. dan ada yang menjadik dan ada yang terpaksa diketepikan.... biar idea tu sikit tapi perlaksanaan tu ada.. sekadar pendapat aku jer...

antara business yang aku eksperiment dan ok;
  • business office furniture (trading & banyak ngan govt.)
  • business corporate gift (trading & banyak ngan govt. + private)
  • business handbag (retail open market)
antara business yang aku eksperiment dan kurang menjadi;
  • business thumbdrive
  • business handsfree set
  • business tie set
business aku ni kategori kecik-kecik je.. cukup-cukup makan walaupun dah hampir 5 tahun... tapi sedang berusaha untuk diperkembangkan lagi.. harap-harap ok..

0 comments:

Post a Comment