Pages

Monday, November 1, 2010

Business Trip ke Guang Zhou


Hari ni aku ada bawak group ke Guang Zhou, tak ramai la.. dalam 9 orang, memang tak bawak banyak-banyak pun pasal takut tak terjaga.. kat sana banyak sebenarnya peluang-peluang yang ada bagi orang yang nak berbusiness ni. Cuma orang tu nak atau tak nak aje.. Kalau korang perasanla banyak produk-produk kat Malaysia ni pun datang daripada sana. Dan faktor paling besar aku rasa yang mebawa kepada banyak barang yang dibawa daripada sana ialah KOS.. Kos harga barangan daripada sana adalah sangat murah dan dapat memberikan margin keuntungan yang agak selesa bagi peniaga.. bukan setakat aku atau orang Malaysia je yang banyak ambik barang kat sana, orang dari tempat-tempat lain pun banyak amik produk dari China..

Dari pengalaman aku pulak.. sejak aku 1st time ke Guang Zhou then beberapa bulan kemudian aku bertekad untuk membuka sebuah Butik Beg di bangi, kalau orang tanya apasal cepat sangat bukak, sebab; memang kita dah jumpa peluang yang baik untuk mendapatkan barangan pada harga yang sangat memuaskan dan selesa dan juga aku dapat menawarkan barangan pada harga yang juga selesa kepada pelanggan... jadi kat sana memang peluang itu terbuka dan dah 'mereka' menjual barangan dari China di Malaysia dah mendapat keuntungan yang baik..

dan aku juga mengambil kesempatan ini untuk membuat Business Trip ke GuangZhou, sambil aku berniaga dan membuat sedikit keuntungan aku jugak bole share pengetahuan yang tak seberapa tentang bagaimana nak mencari dan mendapatkan barangan yang ingin di niagakan dari sana, dan macamana nak membawanya ke Malaysia.

Jom join sekali.. next trip 24/12/2010


0 comments:

Post a Comment