Pages

Tuesday, August 11, 2009

Aku pun sebok nak buat blog..

Tengok orang lain buat blog aku pun sebok nak buat blog.. walaupun tak rajin nak menghadap notebook untuk meluahkan pikiran.. tapi aku rasa memandangkan orang pun tak kenal aku.. bolehla aku bercerita dengan agak bebas sikit tentang apa-apa pun..

tengah hari tadi aku makan kat gombak & nampak ader sorang mamat bangla yang agak menarik perhatian aku..( dan perhatian orang lain yang tengah makan gak time tu).. dia jual kain khat & gambar.. di approach orang yang tengah makan sambil tunjuk dia punya produk... kat aku pun dia tunjuk gak.. tapi aku macam majoriti orang lain kat situ gak la.. tak beminat nak beli..

dalam hati aku cakap.." wahh hebat tul mamat bangla ni.. dahla keadaan panas bangat.."tanpa rasa segan silu dia approach orang satu-satu nak jual produk dia tu.. dari jauh dia datang nak cari rezeki kat malaysia ni... aku siap melantak ayam goreng kampung tanpa banyak rintangan dan kesusahan, tak perlu nak berkira-kira.. bersyukur betul aku rasa lahir kat Malaysia dan berada dalam keadaan mampu..

walaupun aku ni pun berniaga.. tapi aku tak rasa aku sanggup buat macam mamat bangla tu buat.. kalau kuatkan hati pun cuba rasanya tak lama aku mampu bertahan..



0 comments:

Post a Comment